Å arrangere Cheer-konkurranser

 

Seksjonsledelsen skal godkjenne alle offisielle konkurranser i cheerleading og performance cheer.

Tildeling av arrangøransvaret for en konkurranse, bestemmes av seksjonsledelsen. Nye klubber som ønsker arrangøransvar anbefales å arrangere et PeeWee arrangement først for å opparbeide seg arrangementserfaring, samt å hospitere på en av de større konkurransene for å lære av andre arrangørklubber.

Søknad om tildeling av konkurranse kan deretter søkes til seksjonsledelsen med en kort beskrivelse av rammene for arrangementet. Deretter vil seksjonsledelsen behandle søknaden og eventuelt tildele klubben en konkurranse som passer de aktuelle rammene.

For å skape en lik ramme for alle cheer-konkurranser er det utarbeidet veiledere og retningslinjer for å gjøre det enklere å arrangere.

NAIF Cheer_Retningslinjer for nasjonale og regionale konkurranser

NAIF Cheer_Mal invitasjon til konkurranse

NAIF Cheer_Mal tidsplan til konkurranse

NAIF Cheer_Arrangementsveileder for mini og peewee-konkurranser

NAIF Cheer_Mal invitasjon til mini peewee konkurranse

Rapportskjema etter avholdt arrangement – under arbeid, kommer

Bruksanvisning for tidsplan mal – under arbeid, kommer

Retningslinjer for beredskap på cheer-arrangement – under arbeid, kommer

Vi oppfordrer alle arrangører til å bruke iSonens hjelpesenter aktivt under opprettelse av sitt arrangement dersom man har spørsmål til de ulike stegene i opprettelsen.

Her er noen tips/FAQ for klubber i NAIF:
  • For å opprette et arrangement må du ha rollen «Arrangementsansvarlig» i MinIdrett. Rollen tildeles av klubbens/idrettslagets daglig leder/øverste leder gjennom SportsAdmin. Dersom dere har utfordringer med dette, kontakt NIF Digital på tlf. 21 02 90 90.
  • Arrangementet skal ikke være terminfestet.
  • Under valget «Lenge til innmelding» velges «NIF sitt innmeldingssystem».
  • Husk å ikke kreve inn mer informasjon om deltagerne enn det som er strengt nødvendig. Trenger du f.eks. adresse på alle deltagere?
  • Velg «ikke vis deltagerliste». Dersom deltagerlisten vises vil alle påmeldte utøvere og deltagere ligge offentlig tilgjengelig for alle.
Vedr. priser:
  • «Påmeldingsavgift» er en individuell deltageravgift og skal i utgangspunktet komme i tillegg til lagavgiften som legges på hver øvelse.
  • «Pris for deltagelse» er en lagavgift som legges på øvelsen (kategorien)
Hvordan sette opp konkurransekategorier? 

iSonen er et påmeldingsverktøy som kan brukes uavhengig av idrett, og begrepsbruken er dermed ikke tilpasset Cheer. Der iSonen bruker begrepet «Øvelse» ligger alle Cheer kategoriene. Der iSonen bruker begrepet «Klasse» ligger aldersinndelingene Youth, Junior etc. Dere kan velge å opprette offisielle øvelser, som er øvelser NAIF har lagt inn som mal med aldersinndeling etc., eller dere kan opprette egne øvelser dersom dere ikke skal følge reglementet, eller dere trenger f.eks. en egen øvelse for trenere/ledere.

Hvordan melde på utøvere? 

Dersom dere velger å håndtere lagdeltagere i iSonen, vær oppmerksom på at øvelsene p.t. har aldersinnstillinger som gjør at trenere/lagledere ikke kan legges til sammen med utøverne, og disse må da meldes på arrangementet på en annen måte (f.eks. gjennom en egen øvelse).

Det er fullt mulig å håndtere lagmedlemmer utenom iSonen, f.eks. gjennom excel-lister. Vær da oppmerksom på gjeldende personvernregler, og sikre at personopplysninger ikke kommer på avveie.